4/10/12

Den første gang. - Jeg skal prøve at filte...

Min svigerinde har fået supper skønne futter som er filtede. Men jeg var ikke fanget nok til at gøre noget ved det.
Så fik hendes datter, min nevø, min bror... Så kriblede det.
Så kom min svigermor med et ønske hvis jeg gad at "strikke" det så ville hun gerne have et par filtede futter, så skulle hun nok købe det garn der skulle til.
Så "researchede" jeg og blev lost!
Har idag fået købt garnet hos min lokale pusher i Vejgård, (igen webshop desværre) Så skal i første omgang forsøge mig med denne skønne røde 100% uld. Ellers vil det ikke filte, derudover kan jeg nu stolt forklare at superwash uld ikke kan filtes. ja ja man bliver jo klog af research...

Pind nr. 9 det passer mig, super hurtig strik.

Og selvfølgelig skal min skønne datter også have nogle super gode futter (håber jeg) Gisp... ikke den helt store strikker, men man lærer med øvelse.

Bliver af dette garn...


Så kan jeg lige "prale" af min nyfundne viden endnu engang. Nemlig at ALPAKKA uld er 3 gange mere slidstærkt, og op til syv gange varmere end normal uld... (skrives der i alt fald på nettet.)

Mine futter bliver lavet i "alfe stil" udfra denne opskrift.
"Alfetøfler" fra Drops.

Billedet er fra garnstudio.dk

Og Datterens fra denne opskrift som pt. bare er en mini udgave. 
Søde baby tøfler.

Glæder mig til at se om jeg kan finde ud af det.

No comments:

Post a Comment