5/5/13

Hvad skal jeg "sysle" med det næste stykke tid.

Har så mange idéer men mangler måske lidt overskuddet til at få dem ud i livet.

Jeg vil gerne i gang med at wirewrappe igen, har endda for ganske nyligt købt nye perler til det formål, skal også på et smykke kursus på tirsdag, hvor jeg håber på at lære nogle gode "fif's" Men også er lidt skeptisk overfor om underviseren kan lære mig noget.

Okay blev lidt skuffet da jeg endelig fandt butikken, men jeg venter med at anmelde den til jeg har været på kursus. Kan jo let være at skinnet bedrager, perlerne fejler i alt fald intet, god kvalitet til ok pris.

Skal man hækle? Er gået SÅ død i det for tiden, men har den koloenorme fordel at man kan holde pause uanset hvor man er i arbejdet. = Meget praktisk med et spædbarn/baby i huset.

Brodere? tjo... Skal bare have et ordenligt formål, noget det skal bruges til, og er også så "pisse irriterende" at blive afbrudt i.

Læse... Ville rigtig gerne, men føler virkelig ikke der er "ro" nok til det, og har meget svært ved bare at gå igang for bliver jo nok afbrudt om 5 min.

I det hele taget kan det let virke som om at jeg ikke har "tid" til noget af det, MEN.....

Jeg kender mig selv, og det er slemt nok at være hjemmegående, uden "arbejde" efter barslen, det STRESSER! også så man får ondt i maven og bliver bange for hvad ens "paranoia" og "ked-/ensomhed" kan udvikle sig til...
Har haft en depresion, og ja, var en bivirkning af stress som det siges jeg har båret rundt på siden 9 kl. (der var jeg syg og gennemførte 9 kl. på ca. 3 måneder via. ren og skær stædighed, samt stoltheden der sagde jeg skal bare IKKE gå et år om pga. en skide sygdom. Nix.) Så kom handelsgymnasiet (hhx) fulgt med en masse lungebetændelser hvor jeg blev penicillin resistent i en periode. Så kom det bare til at hedde "kronisk" irritation af bronkierne. Havde et højt fravær, men klarede mig igennem med flot resultat. Så kom der meget mere "privat" relateret stress, sygdom i familien, sygdom hos manden, dårlige fagforeninger/a-kasser som skulle holdes i ørerne konstant.

What ever, det er fortid nu, men er MEGET opmærksom på advarslerne idag. Og de første advarsels klokker er begyndt at ringe, (mere træthed end man kan forklare, ondt i maven og en ekstrem opmærksomhed på lyde som "kunne" være "farlige" men ikke er noget som helst.)
Så er allerede nu igang med at søge job, det var det bedste der kunne ske for mig sidst, så vil gerne komme i forkøbet så jeg ikke skal jages af de "kære" jobcentre osv. Ellers må man jo til at se hvilke andre muligheder der er.

Har luftet tanken om at det kunne være fedt at give panduro hobby en REEL konkurent, de har for meget monopol og alt for dyre priser.
Men har ikke rigtigt sindet til at bruge alle livets timer på arbejde, ønsker bare et job hvor jeg møder ind passer mit arbejde (som jeg er god til) og tager hjem og holder fri. sådan ca. omkring de 37 timer om ugen.

Men NÅR advarslerne begynder at ringe, så er det med at tage fat i sine redskaber. I mit tilfælde er jeg NØDT til at skabe noget for at holde humør, selvtillid og selvværd oppe. Så det at "jeg ikke har tid" er faktisk endnu en god grund til jeg skal tage mig tiden til det.

Det at skabe giver bare SÅ meget, det giver anderkendelse, ros, selvtillid, og øget selvværd især når man "mestre" noget som man ikke kunne finde ud af før. Hvis man så lærer det, autodidakt (selvlært, et rigtigt lækkert ord) Så beviser man gang på gang at ja, jeg kan noget jeg ikke troede jeg kunne og derfor kan jeg alt hvad jeg vil. også selvom det ikke virker sådan.

Tror det bliver smykkerne jeg skal i gang med. Men lige inden da, skal garnet ned i kasserne, og der skal sendes nogle papirer så jeg kan få nogle ferie penge udbetalt (var ikke muligt pga. graviditetsbetinget sygdom) også kan man få dem udbetalt kontant. Så skal jeg se om jeg kan få. Så må hellere komme i gang.

Også bagefter skal der findes perler frem, også skal der leges med kobber, så kan jeg måske lave en ting eller to i sølv på tirsdag til kurset?

No comments:

Post a Comment