3/20/13

Lyn anmeldelse af hækle nålen fra søstrene grene

Købte en ergonomisk hæklenål for første gang da den var billig 15 kr. Jo hvorfor ikke prøve?

Til at starte med føles den stor og klodset mellem fingrene, og føler lidt jeg mister fin følelsen med spidsen af nålen hvis en maske er blevet lige lidt for stram på den forrige omgang. Så lige første hånds indtrykket er ikke vildt positivt.
Som med alle billige nåle skal den lige slides en lille smule før garnet glider perfekt. Men ikke mere end denne lap har taget at lave. Så er ikke noget der ødelægger noget.
MEN .....
Jeg kan også godt måske fordele ved den slags nål med et bredt skaft, hvis man hækler længe eller stramt så belastes fingrene mindre, og man kan ikke 'krampe'holde på nålen som på de alm tynde runde nåle. Så har man let til at få ondt i fingre, eller generelt holder meget hårdt så vil man nok kunne mærke en stor positiv forskel. Og de ulemper jeg nævner først tror jeg hurtigt man kan blive vant til.
Min anbefaling.
Ømme fingre gigt osv. Så er det bedre med en ergonomisk hæklenål. Eller hvis man hækler i lang tid af gangen så vil man også kunne mærke en aflastning.

For alle andre så er det hip som hap. Så er det hvad man bedst trives med.

Dog foretrækker jeg klart træ nåle frem for metal de er varmere og mere flexible og efter min menig meget behagelige.

Skulle den have en karakter fra 1-10 vil jeg nok give den 7

No comments:

Post a Comment